| 
         
          |  |   
          | 
               
                |  |   
                | 
                    
                      |  |   
                      | Döbrentey Ildikó és 
                        Levente Péter művészi hitvallása 
                        1968-tól napjainkig |   
                      |  |   
                      | 
                           
                            | Célunk: 
                              nem változott: a lélek felől 
                              közelítő nemesedés, 
                              utódaink felvértezése az aljasodás 
                              és a cinizmus kísértései 
                              ellen. 
 Eszközeink: 
                              a szellemes szófűzésen gyöngyöző 
                              képzettársítás - a 
                              mesélés, és még 
                              a csendet is megelevenítő, a belső 
                              látásra építő karakteres 
                              mozdulatművészet - a játék. 
                              A mese és játék koronáján 
                              sziporkázó drágakövekként 
                              csillognak a zenei lelemények, az ismétlődő 
                              vezérdal  a muzsika.
 
 A mese titkát 
                              Döbrentey Ildikó osztja meg a 
                              gyerekekkel, feszült figyelem, halk derű, 
                              és sokatmondó csendek harmóniája 
                              közepette. Negyven éve ő a színházi, 
                              televíziós, rádiós, 
                              vándorszínházi, gyermekújságos 
                              műfajteremtő alkotások megálmodó-kitaláló 
                              szerkesztője, írója, költője, 
                              festője, az együttműködő 
                              művészek múzsája. Ifjakat 
                              és felnőtteket inspirál a páros 
                              élet és a gyermeknövelés 
                              művészetére.
 
 A játék 
                              titkát Levente Péter 
                              a közönséggel együtt deríti 
                              fel negyvennyolc évad óta, nem csak 
                              lelki-szellemi összhangban, hanem a személyes, 
                              fizikai részvételt is felajánlva, 
                              öt féle médiumban, a legkülönbözőbb 
                              szóló és csoportos szerepek 
                              formájában. Az alkotóművészek 
                              menedzsere, játszó-, és rendezőtársa. 
                              Magatartáskultúra kutatóként 
                              tanulva tanít óvodást, egyetemistát, 
                              érett felnőttségre törekvő 
                              embereket.
 
 A muzsika titka 
                              Gryllus Vilmos talentuma, aki huszonkilenc 
                              éve alkotócsapatunk harmadik tagja. 
                              Az első tizenhat esztendei, szinte éjjel-nappali 
                              együttműködésünk briliáns 
                              gyümölcse az első Daloskönyve, 
                              amelynek dalai úgy énekelhetők, 
                              mint a népdalok. Önálló 
                              munkái egyik ékköve a Maszkabál 
                              CD-je, amelynek DVD változatát Döbrentey 
                              Ildikó képi világa, Levente 
                              Péter menedzseri munkája, Temple Réka 
                              rajzfilmes producer és csapata csudája 
                              avatta e műfajban is sikeressé.
 
 Műfajunk neve: 
                              KACAGÓ KONCERT, társasjáték 
                              4-104 éveseknek.
 
 Formája: 
                              égbőlpottyant szerepjáték 
                              jelmezek-díszletek nélkül, szárnyaló 
                              képzeletünk és játékos 
                              kedvünk mégis benépesíti 
                              a színpadot és a nézőteret 
                              egyaránt.
 
 Amennyiben Vilmos személyesen nem vesz részt 
                              a találkozáson, CD-ről teremt utánozhatatlan 
                              hangulatot a műsor legelején és a 
                              búcsúdalban. Az ilyen előadás 
                              alatt hangszerek nélkül, még 
                              prózában is a cappella 
                              muzsikál Ildikó nénje és 
                              Péter bátyó. Vilmos személyes 
                              jelenlététől damaszkuszi ötvözetté 
                              acélosodik az alkotói hármas.
 
 Az előadás: 
                              nem a kukucska-színház, 
                              amely közönség nélkül 
                              is működhet, illetve a közönség 
                              csak befogadóként van jelen, hanem 
                              interaktív színházi játék, 
                              amely közönség nélkül 
                              el sem kezdhető. A mű hatvanöt 
                              százaléka állandó, harmincöt 
                              százaléka improvizáció, 
                              egy dzsesszkottához hasonlóan. A 
                              művész a karmester, műszaki munkatársai 
                              és a közönség a nagyzenekar.
 
 Az előadás a közönség, 
                              a művészek és technikai munkatársaik 
                              alkotói együttműködése, 
                              naponkénti újjászületésének 
                              élő példája. A művészeknek 
                              kötelességük a közönség 
                              fogadása érkezéskor, a közösségé 
                              kovácsolódott közönség 
                              személyes búcsúztatása, 
                              amíg egy család is tartózkodik 
                              a színházban.
 
 |  |   
                      |  |  |   
                |  |  |  |